2. Wat heeft onze ideale klant nodig?
Indien een prospect op zoek is naar een product of dienst start deze vaak met de zoekopdracht welke we hierboven hebben vastgesteld. De volgende stap is het trekken van de aandacht van deze zoeker. Aan u de taak om op te vallen op de zoekresultatenpagina van Google (SERP). Hier staat u tussen concurrenten, al dan niet aangevuld met advertenties (adwords) van andere partijen.
Voor een goede leadgeneratie is het belangrijk om goed te weten waar de potentiële klant naar op zoek is. Hoe kunt u zijn aandacht trekken en zorgen dat hij of zij daadwerkelijk doorklikt naar uw website? Uiteraard speelt hierbij u positie in de zoekresultaten een belangrijke rol. Hoe hoger u staat hoe meer kliks naar uw website u over het algemeen zult ontvangen.
Een ander belangrijk onderdeel dat het aantal kliks naar uw website bepaalt zijn uw meta’s. De meta title (titel zoekresultaat) en meta beschrijving (tekst onder de titel) zijn de teksten die worden weergegeven in de zoekresultaten. Deze teksten bieden u een uitgelezen kans om uw potentiële klant aan te spreken en te interesseren voor wat u te bieden heeft.
Om zo veel mogelijk potentiële klanten naar uw website te leiden is het belangrijk dat u hun taal spreekt. Weet waar ze naar op zoek zijn, wat hun kennis is over hetgeen u aanbiedt en welke onderdelen of eigenschappen van uw product of dienst voor hen belangrijk zijn. Daarnaast werkt het vaak goed om uw meta title te beginnen met het zoekwoord waarop gezocht wordt. Vervolgens vertelt u kort en krachtig wat u doet en indien mogelijk al iets wat u onderscheidt van de concurrentie. Hoe u de juiste doelgroep vaststelt leest u in mijn artikel over doelgroepanalyse.