Skip to main content

Online Marketing Diensten

Bas Online Marketing is uw partner op het gebied van online marketing. Waarom wij de juiste online marketing specialist voor u zijn?

KENNIS VAN ALLE GEBIEDEN

Lees meer

MOGELIJKE OMZETSTIJGING

Lees meer

Brede kennis

Een goede online marketing specialist moet een brede kennis van marketing hebben. De online marketing is een breed vakgebied dat constant in beweging is. Om onze klanten goed bij te kunnen staat is het essentieel dat we weten wat de nieuwste ontwikkelingen zijn en hoe we deze het beste toe kunnen passen in uw specifieke branche.

Onze kracht is een academische bedrijfseconomische achtergrond aangevuld met uitgebreide en up-to-date online marketing kennis. Hierdoor hebben wij niet alleen kennis van specialistische online marketingonderwerpen als conversie-optimalisatie, leadgeneratie en linkbuildingtactieken maar denken wij ook organisatiebreed mee over de algehele marketing van uw onderneming. Te vaak zien wij bedrijven veel tijd en geld stoppen in bijvoorbeeld zoekmachineoptimalisatie terwijl hun product, website, doelgroep of positionering niet optimaal is. Dan kunt u wel veel investeren in het behalen van een goede positie in de zoekresultaten maar toch zullen de resultaten en de omzetten tegen blijven vallen.

Verschillende gebieden binnen de online marketing

In onze ogen moet een goede online marketing specialist verstand hebben van alle onderdelen die nodig zijn om een product of dienst succesvol te verkopen. In bijna alle gevallen is dit breder dan alleen de online marketing onderdelen. Hierbij moet u bijvoorbeeld denken aan antwoorden op de vragen als:

Wie is onze doelgroep en wat vinden zij belangrijk?
Wie zijn onze concurrenten en hoe onderscheiden we ons van deze concurrentie?

Wat is de beste manier om onze doelgroep te bereiken en te overtuigen om met ons in zee te gaan?
Hoe zorgen we voor een optimale vindbaarheid van onze website en optimaliseren we de conversie op onze website?

Hoe ziet onze markt er over één of twee jaar uit? Moeten we hier al aanpassingen voor doen om straks niet de boot te missen?

Welke kanalen of acties zorgen voor de grootste ROI van onze marketingeuro?

Wanneer één of meerder van bovenstaande onderdelen over het hoofd worden gezien, heeft dit een aanzienlijke negatieve invloed op het eindresultaat.

Meer weten over de mogelijkheden en laatste ontwikkelingen?

Meer weten over de mogelijkheden en laatste ontwikkelingen?

Voorbeeld van een mogelijke omzetstijging

Stel u de volgende situatie voor. U verkoopt een product waarvan de onderstaande cijfers bekend zijn. Hierbij is de doelgroep de totale groep die in de markt is voor uw product, de websitebezoekers zijn de mensen uit deze doelgroep die daadwerkelijk op uw site komen, de conversie is het percentage van uw websitebezoek die daadwerkelijk uw product kopen en de orderwaarde is het gemiddelde bedrag waarvoor zij bestellen. De rekensom ziet er dan als volgt uit:

Doelgroep Bezoekers website Conversie Orderwaarde Omzet
1000 10% van doelgroep = 100 10% 10 euro 100

Wanneer onze online marketing specialist een bescheiden stijging van 10% op elk onderdeel realiseert, groeit uw totale omzet met bijna 50%!

Doelgroep Bezoekers website Conversie Orderwaarde Omzet
1100 11% van doelgroep = 121 11% 11 euro 146,40

Dit voorbeeld geeft aan hoe hard het kan gaan en hoe belangrijk elk onderdeel is voor het geheel. Hiervoor dient u uiteraard wel de verschillende onderdelen te (laten) optimaliseren en over elk onderdeel na te laten denken door een specialist.

Uw doelgroep kunt u mogelijk vergroten door te onderzoeken hoe uw doelgroep online zoekt of door bijvoorbeeld uw product aansprekender te maken voor een grotere (of nieuwe) doelgroep. Het aantal bezoekers op uw website kunt u verhogen door een betere positie in de zoekresultaten of door andere kanalen in te zetten om meer bezoekers naar uw website te trekken. Uw conversie kunt u mogelijk verhogen door uw website te optimaliseren en te zorgen voor een lagere uitval in het bestelproces maar bijvoorbeeld ook door het weergeven van u unique selling points waardoor bezoekers eerder bij u kopen in plaats van bij de concurrent. Uw orderwaarde kunt u verhogen door uw prijzen aan te passen, door bezoekers te sturen naar een duurdere versie of ze een extra product te laten bestellen.

Wanneer uw huidige online marketing specialist één of meerder onderdelen links laat liggen, dan is de kans groot dat u uiteindelijk omzet laat liggen.

Zorg ervoor dat u geen online omzet misloopt

Zoals voorgaand voorbeeld laat zien, kunt u met kleine aanpassingen online snel groeien. Bijkomend voordeel is dat online alles erg goed te meten is. U ziet precies wat uw ROI is, hoeveel stopt u erin en wat is precies het rendement. Een goede internet marketing specialist verzamelt data om de juiste beslissingen te nemen, te reflecteren en waar nodig bij te sturen. Op deze manier bent u verzekerd van een maximale omzet.

Voorbeeld van een mogelijke omzetstijging

Stel u de volgende situatie voor. U verkoopt een product waarvan de onderstaande cijfers bekend zijn. Hierbij is de doelgroep de totale groep die in de markt is voor uw product, de websitebezoekers zijn de mensen uit deze doelgroep die daadwerkelijk op uw site komen, de conversie is het percentage van uw websitebezoek die daadwerkelijk uw product kopen en de orderwaarde is het gemiddelde bedrag waarvoor zij bestellen. De rekensom ziet er dan als volgt uit:

Doel- groep Leads website Con- versie Order- waarde Omzet
1000 10% van doelgroep = 100 10% 10 euro 100

Wanneer onze online marketing specialist een bescheiden stijging van 10% op elk onderdeel realiseert, groeit uw totale omzet met bijna 50%!

Doel- groep Leads website Con- versie Order- waarde Omzet
1100 11% van doelgroep = 121 11% 11 euro 146,40

Dit voorbeeld geeft aan hoe hard het kan gaan en hoe belangrijk elk onderdeel is voor het geheel. Hiervoor dient u uiteraard wel de verschillende onderdelen te (laten) optimaliseren en over elk onderdeel na te laten denken door een specialist.

Uw doelgroep kunt u mogelijk vergroten door te onderzoeken hoe uw doelgroep online zoekt of door bijvoorbeeld uw product aansprekender te maken voor een grotere (of nieuwe) doelgroep. Het aantal bezoekers op uw website kunt u verhogen door een betere positie in de zoekresultaten of door andere kanalen in te zetten om meer bezoekers naar uw website te trekken. Uw conversie kunt u mogelijk verhogen door uw website te optimaliseren en te zorgen voor een lagere uitval in het bestelproces maar bijvoorbeeld ook door het weergeven van u unique selling points waardoor bezoekers eerder bij u kopen in plaats van bij de concurrent. Uw orderwaarde kunt u verhogen door uw prijzen aan te passen, door bezoekers te sturen naar een duurdere versie of ze een extra product te laten bestellen.

Wanneer uw huidige online marketing specialist één of meerder onderdelen links laat liggen, dan is de kans groot dat u uiteindelijk omzet laat liggen.

Zorg ervoor dat u geen online omzet misloopt

Zoals voorgaand voorbeeld laat zien, kunt u met kleine aanpassingen online snel groeien. Bijkomend voordeel is dat online alles erg goed te meten is. U ziet precies wat uw ROI is, hoeveel stopt u erin en wat is precies het rendement. Een goede internet marketing specialist verzamelt data om de juiste beslissingen te nemen, te reflecteren en waar nodig bij te sturen. Op deze manier bent u verzekerd van een maximale omzet.